BMW: “Двигателят с вътрешно горене никога няма да изчезне. Никога“

Баварците залагат на стратегия с три архитектури, балансираща нуждите от ДВГ, хибридни и електрически модели

Пламен Георгиев,
BMW M5 E39

, BMW

BMW M5 E39

BMW рационализира стратегията си за разработване на продукти, като свежда бъдещата си глобална гама до три основни платформи в опит да се справи с по-бавния от очакваното преход към електрическа мобилност.

Германският автомобилен производител следва стратегия, която държи двигателите с вътрешно горене стабилно на преден план, като същевременно инвестира мащабно в чисто електрически автомобили.

„Двигателите с вътрешно горене никога няма да изчезнат. Никога“, заявява Йохен Голър, член на управителния съвет на BMW AG за клиенти, марки и продажби, подчертавайки убеждението на компанията, че електрификацията ще съществува едновременно с конвенционалните задвижвания в обозримо бъдеще.

Категоричният коментар на Голър очертава стратегията на BMW: Вместо да залага на една-единствена технология, която да определи 30-те години на този век, BMW инвестира в множество такива, но опростени в по-стройна и по-мащабируема структура.

В основата на бъдещата стратегия за продуктово развитие на BMW стоят три отделни платформи или автомобилни архитектури. Първата е Neue Klasse, чието първо творение видяхме в началото на месеца в Мюнхен. Оптимизирана за баланс на теглото, аеродинамика и софтуерно управление от следващо поколение, Neue Klasse е основният залог на BMW в прехода към електрически автомобили.

Втората платформа е само с двигатели с вътрешно горене, предназначена за модели от по-долните сегменти. BMW признава, че в огромни части от земното кълбо, от Индия до Близкия изток и части от Източна Европа, масовите модели с двигатели с вътрешно горене ще останат от съществено значение за рентабилността – дълго след като богатите западни купувачи са направили електрическите автомобили свой основен избор.

Третата е гъвкава, многоенергийна платформа, която е в основата на по-големите SUV-ове и седани на BMW. Тези превозни средства, благодарение на своя размер и размери, могат да поберат както батерии, така и двигатели с вътрешно горене, което ги прави идеалните кандидати за превключване между регионалните пазарни изисквания. Те ще предложат гъвкавостта да се продава напълно електрически X5 в Осло, plug-in хибрид в Япония или традиционен турбобензинов в Индия, базирани по същество на една и съща платформа.

Тези три различни архитектури оформят производствената вселена на BMW в нещо далеч по-фокусирано от настоящите платформи с предно задвижване „FAAR“ и задно задвижване „CLAR“ и адаптираните за електрически автомобили варианти, които в крайна сметка ще бъдат заменени с една от трите нови платформи.

Подходът на BMW контрастира рязко с този на Mercedes-Benz, който е разграничил електрическите автомобили от автомобилите с двигател с вътрешно горене по отношение на дизайна и философията на платформата.

Оспорвайки това решение, Голър твърди: „Не можете да проектирате една кола за електрическо задвижване и друга за конвенционално“, настоявайки вместо това за унифицирана дизайнерска идентичност на всички задвижващи агрегати.

Източник на статията: autocarindia.com

BMW ДВГ двигатели с вътрешно горене